Logo Mijn PvdA

Beste ,

Geniet van de vakantie en het leven!

In deze nieuwsbrief aandacht voor:

• Woordje van uw voorzitter
  • Ombudsteam PvdA De Kempen
  • Voorbereidingen gemeenteraadsverkiezingen in Bergeijk, Bladel en Reusel-De Mierden

Vragen of goede ideeën

• laat het ons weten via de  mail:      dekempen@pvda.nl
  • zie onze nieuwe website:              dekempen.pvda.nl
  • bel Ben Maas, secretaris              PvdA De Kempen  06 811 38 215

Van onze voorzitter

Het is bijna zomervakantie, en dat betekent voor veel mensen een plezierige en soms drukke periode. Laten we hopen dat het weer meewerkt en dat Corona zich ook goed gedraagt. Voor onze partij en vooral voor de mensen die politiek actief zijn is het een drukke tijd. Misschien niet zozeer met vergaderingen maar wel met werken aan het verkiezingsprogramma, de gesprekken met de kandidaatstellingscommissie en mooie plannen maken voor de campagne. Een actieve tijd die gaat duren tot maart 2022.

Laat duidelijk zijn dat er nogal wat onderwerpen zijn die in de Kempen onze aandacht verdienen. Ik noem de jeugdzorg, het waterbeheer, sociale woningbouw, het klimaatbeleid en de nieuwe inburgeringswet. Wat dat laatste betreft, op de site van de VNG staat veel informatie en een zeer complete presentatie over de nieuwe wet. De moeite waard, zeker omdat de gemeente de regie gaat voeren en de gemeenteraad een grote rol kan spelen.

Ik hoop van harte dat de progressieve partijen in de Kempen zich druk maken over deze belangrijke zaken.

Want wie zal het anders doen……

Fijne vakantie en graag tot ziens!

Anja Tils

Ombudsteam PvdA de Kempen

In veel afdelingen heeft de PvdA een ombudsteam. Het ombudsteam is bedoeld voor mensen die vastlopen in de wirwar van regels en een steuntje in de rug nodig hebben. Regelmatig word ik door mensen benaderd die om een of andere reden vastlopen met hun vraag bij een overheidsinstantie; vaak de gemeente. Het kan gaan om vragen over Wmo maar ook om vergunningen voor een zorgwoning, overlast e.d. Dat brengt me op het idee om deze vragen op te pakken vanuit een ombudsteam PvdA voor de Kempen. Maar een team uit een persoon is wel een beetje raar…..!

Dus wie heeft er zin en tijd om mee het team op te zetten en vragen van burgers op te pakken. Ik ga er van uit dat het niet echt gaat stormlopen dus de tijdsinvestering zal beperkt blijven. Denk en doe je graag mee neem dan contact met me op via mail a.verdonschot@wxs.nl of telefoon 06 5151 9191.

Ans Verdonschot

PvdA Reusel

Initiatiefnemer ombudsteam PvdA De Kempen

Voorbereidingen gemeenteraadsverkiezingen 2022

De raadsleden van de onderafdeling PvdA Reusel-De Mierden zijn deze week samengekomen met het bestuur om plan van aanpak te bespreken voor de komende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. De voorbereidingen zijn gemaakt voor het schrijven van het verkiezingsprogramma, kandidaatstellingscommissie en campagne.

Een belangrijk onderdeel is natuurlijk het vinden van enthousiaste mensen die actief willen worden bij de PvdA. Mensen die zich willen inzetten voor een sociale betrokken samenleving. Hoor jij hierbij meld je dan aan bij de raadsleden van PvdA Reusel-De Mierden of bij Arnold Hilhorst. Op donderdag 23 september is er een ledenvergadering voor leden van de PvdA onderafdeling Reusel – De Mierden. Schrijf deze datum op in uw agenda.  Uitnodiging volgt.

De leden van de onderafdeling PvdA Bergeijk zijn in een vergadering bijeen geweest om plan van aanpak richting de gemeenteraadsverkiezing 2022 te bespreken. Het draaiboek is besproken en de werkgroepen zijn geformeerd. Graag roepen zij leden en andere enthousiaste mensen op om zich kandidaat te stellen voor de gemeenteraad of een thema commissie. Laat je stem horen en meld je aan bij de GL PvdA raadsleden in Bergeijk of bij Anja Tils.

De leden van de onderafdeling PvdA Bladel hebben een vergadering bijgewoond van PRO5.  Deze partij is volop in de weer om het sociale, solidaire en duurzaam geluid te laten horen in de gemeente Bladel. PvdA Bladel ondersteunt hen hierbij.  Mocht u interesse hebben om in de gemeente Bladel deel te gaan nemen in de gemeenteraad of commissie laat dit dan weten bij de raadsleden van PRO5 of bij Ben Maas

Wil je meer informatie over hoe je raadslid wil worden ga dan naar:

Wil jij raadslid worden?

Eventuele bijlagen bij de e-mail worden in de online weergave niet getoond