Logo Mijn PvdA

Beste ,

De zomer kan beginnen !

In deze nieuwsbrief aandacht voor:

1. Jubilaris Nino Krug PvdA Reusel De Mierde
  2. Opstart procedure gemeenteraadsverkiezingen 2022
  3. Online bijeenkomst over grondwaterstanden

Vragen of goede ideeën

• laat het ons weten via de  mail:      dekempen@pvda.nl
  • zie onze nieuwe website:              http://dekempen.pvda.nl
  • of bel Ben Maas, secretaris              PvdA De Kempen  06 811 38 215
 25 jaar lid van de Partij van de Arbeid in Reusel De Mierden:

Nino Krug

Begin juni was het zover,  Nino Krug kreeg onverwacht bezoek van Ans Verdonschot en Arnold Hilhorst.

Namens het bestuur reikten Ans en Arnold de jubilarisspeld van de Partij van de Arbeid uit aan Nino Krug. 25 jaar is zij lid van de PvdA. Een bijzonder lange periode van steun door dik en dun. Dankzij mensen als Nino is het mogelijk om het werk te doen waar de PvdA voor staat: een samenleving met gelijke kansen voor iedereen. En elke dag zetten we ons daar voorin.

Opstart procedure gemeenteraadsverkiezingen 2022

Het bestuur van PvdA De Kempen is in gesprek geweest met de onderafdelingen Bergeijk en Reusel-De Mierden om plan van aanpak te bespreken over de komende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. De eerste formele stappen zijn gezet. (zie nieuwsbrief eerder dit jaar).

Het bestuur heeft samen met de onderafdelingen de procedures besproken en vastgelegd zodat ieder weet wat we van elkaar mogen verwachten.  Een belangrijk onderdeel is natuurlijk het vinden van enthousiaste mensen die actief willen worden bij PvdA. Mensen die zich willen inzetten voor een sociale betrokken samenleving.

Ken jij mensen die

• graag praten over de politiek
  • die betrokken zijn bij hun buurt
  • die actief zijn in het verenigingsleven en een nieuwe uitdaging willen
  • met ons mee willen doen om de PvdA op de kaart te zetten

Laat het ons weten

Online bijeenkomst Grondwaterstanden op 28 Juni
De fractie van GroenLinks-PvdA Bergeijk nodigt je uit voor een online bijeenkomst over de lage grondwaterstanden in Bergeijk en de Kempen op:

Maandag 28 juni van 20.00 tot 21.00 uur

Je zou het misschien niet denken na al die regen van de afgelopen weken en als je ziet hoe groen de natuur
is, maar de afgelopen drie jaar was de grondwaterstand in delen van Nederland en ook in ons eigen Bergeijk heel erg laag. En dat probleem is niet zomaar opgelost door de neerslag van de afgelopen tijd. Is er dan een probleem? Ja zeker.

De afgelopen jaren waren de gevolgen van de lage grondwaterstand overal zichtbaar. Een beek als de Keersop viel droog. Ook bij vennen en vijvers zagen we dat ze droogvielen. Daarnaast is het zo dat de hele natuur last heeft van de extreme droogte. We zien dat bomen sterven en heidegebieden kurkdroog zijn. Dit heeft gevolgen voor onze leefomgeving en voor de leefbaarheid. Om de biodiversiteit en ons hele ecosysteem te beschermen moeten er voor de korte en lange termijn oplossingen komen voor het probleem met de lage grondwaterstand. We willen graag over dit onderwerp met elkaar in gesprek.

Peter Voorn, ecoloog van Natuurmonumenten, geeft een presentatie over de oorzaken en gevolgen van de lage
grondwaterstanden. Daarnaast is er ruimte om met elkaar in gesprek te gaan over één van de grootste vraagstukken van onze tijd. Kijk ook op de site van Groen Links – PvdA Bergeijk
Meld je aan via een mailtje naar: info@glpvda.nl     Je ontvangt dan tijdig een link naar de online bijeenkomst.

Tim Sonnenberg,
Raadslid GroenLinks-PvdA Bergeijk

Eventuele bijlagen bij de e-mail worden in de online weergave niet getoond