Logo Mijn PvdA

Beste ,

Even stil staan bij………… !

In deze nieuwsbrief aandacht voor:

• 1 mei viering met filmpje
  • Jubilarissen Paul Maas en Jan Evers van PvdA Bladel
  • Armoede in De Kempen

Vragen of goede ideeën

• laat het ons weten via de  mail:      dekempen@pvda.nl
  • zie onze nieuwe website:              http://dekempen.pvda.nl
  • bel Ben Maas, secretaris              PvdA De Kempen  06 811 38 215

1 mei 2021: Dag van de Arbeid

Op 1 mei viert de PvdA sinds jaar en dag de Dag van de Arbeid. Deze dag herdenken wij degene die zijn omgekomen in de strijd voor arbeidersemancipatie en tegen mensonterende werkomstandigheden en arbeidvoorwaarden. Een strijd die begon in Chicago op 1 mei 1886 maar die onverminderd actueel is in Nederland en de wereld.

filmpje 1 mei viering PvdA

Traditioneel reikt de PvdA op of rond 1 mei, de internationale Dag van de Arbeid, jubilarisspelden uit aan leden die lange tijd lid zijn. Er zijn weer heel wat jubilarissen dit jaar. In totaal feliciteert de PvdA 219 leden met 25 jaar lidmaatschap, 155 leden met 50 jaar lidmaatschap en 65 leden met 65 jaar lidmaatschap. Ook in onze afdeling waren er een aantal gelukkigen en werden 2 speldjes uitgereikt. 1 speldje wordt nog op een later moment uitgereikt.

25 jaar lid van de Partij van de Arbeid in Bladel:

Paul Maas en Jan Evers

Een bijzonder lange periode. Een periode van steun door dik en dun. Je ziet partijleiders en -voorzitters komen en gaan, kent de PvdA in tijden van coalitie en oppositie, zowel lokaal als landelijk en over de grenzen. Samen met jou werken onze leden aan een samenleving met gelijke kansen voor iedereen. En elke dag zetten we ons daar met jouw steun voor in. In Nederland en daarbuiten.

Met veel plezier hebben  Ton van Rooij en Ben Maas de jubilarisspeld van de Partij van de Arbeid uitgereikt. De heren vonden de bos rozen en het speldje niet echt nodig. Het hoorde toch gewoon bij het lidmaatschap. Jullie steun toont de kracht van onze beweging. Het laat zien dat we het samen doen. In deze bijzonder moeilijke tijd hebben we elkaar extra hard nodig. Er komen ook weer gemeenteraadsverkiezingen aan. In deze tijd waarin iedereen om ons heen – maar de meest kwetsbaren nog het meest – getroffen worden door de Coronacrisis, is het des te meer nodig dat wij een sterke, sociaal democratische vuist maken.

Wij hopen dat we nog lang op jullie steun mogen rekenen!

Paul Maas

Paul is vele jaren voorzitter geweest van PvdA Bladel en heeft zich altijd sterk ingezet voor verbinding bij de PvdA leden. Samenwerken stond hoog op de agenda en door zijn zijn inzet  is PvdA De Kempen een feit geworden. Hij nam zijn verantwoordelijkheid en is ook vele jaren lid geweest van het PvdA Kempenbestuur. Paul was de man op de achtergrond. Het organiseren van activiteiten, bijeenkomsten, verkiezingscampagnes en het schrijven van PvdA partijprogramma’s voor Bladel. Een lid van de PvdA waar je altijd een beroep op kunt doen. Top en dank Paul.

Jan Evers

Sociaal en betrokken is hij het gezicht van PvdA in de gemeente Bladel. Heeft door de jaren heen vele functies ingevuld. Zo is hij voorzitter geweest van PvdA Bladel, lid van de commissies inwoners en grondgebied maar ook jarenlang raadslid van de gemeente Bladel. Op dit moment is Jan nog volop politiek actief. Hij is mede namens PvdA Bladel een betrokken lid van PRO5 en laat daar het sociaal democratische geluid horen. Hij vervult nu de rol van commissielid grondgebied voor PRO5. Fijn dat de PvdA nog vol op jou inzet kan rekenen.

Online bijeenkomst: Armoede in De Kempen

Georganiseerd door GroenLinks – PvdA Bergeijk

In januari 2021 is het nieuwe armoedebeleid in de Kempengemeenten van kracht geworden. Het doel is de financiële draagkracht van mensen met een laag inkomen te vergroten. Maar waar hebben we het dan over?

Even een paar feiten: in De Kempen hebben 4% van alle huishoudens een langdurig laag inkomen. Dan hebben we het over 2.820 huishoudens met een inkomen tot 120% van de bijstandsnorm. Voor een alleenstaande ouder met kinderen is dit 70% van het netto minimumloon aangevuld met het kindgebonden budget. In de praktijk is dit geen vetpot.

Als je de beleidsnota armoedebestrijding leest dan zijn er volop regelingen en initiatieven. In de praktijk zien we helaas dat teveel mensen slechts beperkt een beroep doen op de regelingen die er zijn. En wist u dat één op de drie mensen met problematische schulden ZZP’er zijn?

Presentaties van Welzijn De Kempen en Voedselbank Bergeijk

Rondom dit onderwerp organiseert GroenLinks-PvdA in Bergeijk op 20 mei om 20:00 uur een, voor iedereen toegankelijke, online bijeenkomst. Tijdens die bijeenkomst hoor je van mensen die dicht bij de praktijk staan wat de effecten van ons armoedebeleid zijn. We hebben de Voedselbank Bergeijk en de Thuisadministratie van Welzijn De Kempen bereid gevonden hun visie te geven op de uitvoering van armoedebeleid in de praktijk. Het mag een levendige bijeenkomst zijn: interactie wordt toegejuicht.

Deze bijeenkomst is er natuurlijk voor iedereen! Aanmelden kan via deze link.

Eventuele bijlagen bij de e-mail worden in de online weergave niet getoond