Logo Mijn PvdA

Beste ,

Nieuwsbrief Juni 2020

Beste PvdA leden uit de Kempen en belangstellenden

Via deze mail willen wij graag iets van ons laten horen. Het bestuur van PvdA De Kempen is vorige week bijeen gekomen om de bestuursactiviteiten weer op te nemen. Na een lange stop  was het goed om elkaar te spreken en ook de rode draad weer op te pakken.

Lodewijk Asscher schreef in zijn essay:  Leven in tijden van corona

…..Nog is men bezig om het virus onder controle te krijgen. Toch is het tijd om na te denken over hoe we straks verder gaan. We kunnen niet van iedereen opofferingen vragen en daarna doorgaan alsof er niks gebeurd is.

Deze crisis is uniek: corona raakt ons allemaal, het maakt ons onzeker en kwetsbaar.

Er is veel te doen en ik zie onze PvdA vertegenwoordigers in de gemeenteraden, commissies of in bijeenkomsten volop in de weer om de goede dingen te doen waar wij als PvdA voor staan.  Het bestuur van PvdA de Kempen wil hiervoor haar dank uitspreken.

Graag willen wij u informeren over de gang van zaken binnen PvdA De Kempen

Algemene ledenvergadering

In het voorjaar wilde het PvdA Kempen Bestuur een algemene ledenvergadering houden om de voortgang van PvdA in de Kempen te bespreken. Helaas was dit niet mogelijk ivm de corona crisis. De algemene ledenvergadering willen wij na de vakantie organiseren en we zijn op zoek naar een geschikte datum waar ieder in de gelegenheid is om te komen. U hoort hier nog van.

Vorm en taak Kempen bestuur

De samenvoeging van 3 PvdA afdelingen in de Kempen is alweer even achter de rug. Het PvdA Kempen bestuur is zich meer en meer aan het vormen. Zo hebben we voor ons de doelen en taken beschreven.  Maar ons ook de vraag gesteld: Wat mag en kan men van het Kempen bestuur verwachten?
Graag leggen we U dit voor op de komende algemene ledenvergadering.

Verkiezingen

In 2021 zijn de landelijke verkiezingen.  Welke acties willen we gaan voeren, en hoe kunnen we aandacht genereren om zoveel mogelijk mensen naar de stembus te krijgen om PvdA te stemmen.
In 2020 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Nu we 1 Kempen afdeling hebben met meerdere onderafdelingen – fracties  en is het belangrijk om vooraf goed met elkaar te bespreken welke procedure het beste bij de Kempen past voor de PvdA en de andere progressieve partijen.  Denk hierbij aan vormen van een verkiezingsprogramma, PR, kandidatenstellingscommissie, formaliteiten en zo verder.

Activiteitenplan  – Jaarplanner

PvdA De Kempen is het afgelopen jaar zeer actief geweest met het organiseren  van activiteiten.  Zo denken we aan de  energieavond in Oirschot met Diederik Samson, de informatieavond over de  omgevingsvisie in Bergeijk, discussie over stikstof in Bladel en het bezoek aan ISD –WVK die bezig waren met de oprichting van Kempenplus.

Zo denken we ook al aan het organiseren van nieuwe activiteiten als: taarten rondbrengen voor de zorg – onderwijs, Op pad met het waterschap over nut en noodzaak hiervan of wat dacht je van informatie-ronder over de senioren en de PES

Bestuurssamenstelling

In de algemene ledenvergadering van 27oktober 2018 is een voorstel aangenomen om onderstaande leden als bestuursleden aan te nemen voor de periode van één jaar: daarna opnieuw bekijken n.a.v. opgedane ervaringen. Het uitgangspunt is dat het bestuur wordt gevormd door 2 leden uit elke gemeente, en het Kempen bestuur vraagt de onderafdeling Reusel-De Mierden om het aanleveren van een nieuwe bestuurskandidaat.

Het bestuur bestond toen uit 5 personen en is  vertegenwoordigd door 2 leden uit de 3 onderafdelingen. Te weten:

• Voorzitter:
    • Anja Tils  Bergeijk
  • Penningmeester:
    • Margareth van Hees  Bergeijk
  • Secretaris:
    • Paul Maas   Bladel
  • Lid:
    • Ans Verdonschot-Verberne    Reusel
    • Ton Schilders  Bladel
    • vacant  Reusel

Zoals u weet heeft Paul Maas eerder afscheid genomen van het bestuur en wordt nu vertegenwoordigd door Ben Maas. (secretaris) Begin dit jaar heeft Ans Verdonschot afscheid genomen van het Kempen bestuur.

PvdA Lid uit Reusel Arnold Hilhorst heeft haar taak overgenomen. Het Kempen bestuur heeft hem welkom geheten en we zijn erg tevreden dat voor Ans een  goede opvolger is gevonden.

Zoals in bovengenoemde overleg is vastgesteld gaan we bij voordracht van nieuwe bestuursleden vooral praktisch te werk, d.w.z. deze persoon kan meteen aan het (bestuurs) werk; de vaststelling wordt dan formeel in de volgende ALV gedaan.  Graag hadden wij u persoonlijk hierover geïnformeerd tijdens de ledenvergadering van de onderafdeling Reusel – De Mierden maar deze was vanwege de corona crisis uitgesteld.

Er staat nog steeds een vacature open voor bestuurslid voor het PvdA Kempen bestuur namens onderafdeling Reusel –de Mierden. Graag roepen we leden uit Reusel  – De Mierden op om zich te melden voor de vacature bestuurslid.

Zo zijn we aan het einde gekomen van de nieuwsbrief.

Wij hopen dat het u goed gaat,

Mocht u vragen hebben of behoefte aan een bezoek,

neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden.

Wij komen graag bij u langs.

Namens Het PvdA Kempenbestuur

Ben Maas

Eventuele bijlagen bij de e-mail worden in de online weergave niet getoond