Zeker zijn van een eerlijke toekomst

Ik ga met een positief gevoel de zomer in. Een groeiend aantal Nederlanders kiest voor onze partij.

Dat laten niet alleen de laatste verkiezingen en peilingen zien, ik merk het ook in de gesprekken die ik om mij heen met mensen voer. In de winkel, op school, op de werkvloer. Overal waar we elkaar ontmoeten. Het laat zien dat ons verhaal weerklank vindt. Dat er behoefte is aan een samenleving waarin iedereen zeker kan zijn van het beste onderwijs, van gelijke kansen, van goede zorg, van een fijne plek om te wonen. Om daar verder invulling aan te geven wil ik je vertellen over ons nieuwste project:

Zeker zijn van een eerlijke toekomst.

De PvdA loopt voorop om nieuwe antwoorden te vinden op de ingewikkelde vraagstukken van vandaag, morgen én overmorgen. Dat zit in ons DNA. Voortbouwend op wat we eerder deden en bereikten met ons grote Van Waarde-project willen we opnieuw de bevlogenheid, kennis, ervaring en creativiteit van ál onze leden bundelen. Om onze slijtvaste idealen te laden met ideeën en plannen die nieuwe antwoorden geven op de vragen en uitdagingen van de toekomst.

Antwoorden op de vraag hoe we in de samenleving van de nabije én verdere toekomst vooruitgang voor iedereen binnen handbereik brengen en houden. Hoe we de zekerheden en gelijke kansen die daarvoor nodig zijn beschikbaar maken en houden voor álle mensen. Ongeacht je portemonnee en wie je bent.

Zeker zijn van een eerlijke toekomst is ons project dat nieuwe antwoorden op deze vragen moet geven. Geen papieren boekwerk, maar concrete ideeën en antwoorden voor de sociaaldemocratie. Onze idealen maken ons sterk en juist daarom moeten we deze vorm geven voor elk moment in de tijd.

Meer informatie over het project en hoe jij mee kunt doen, vind je op onze website >

Zet zaterdag 16 november alvast dik onderstreept in je agenda, want dan komen we bij elkaar om de eerste nieuwe ideeën voor een eerlijke toekomst met elkaar uit te wisselen!

Voor nu wens ik je een hele fijne zomer toe!

Hoe kan ik meedoen?

We organiseren meerdere bijeenkomsten waarbij je kunt meepraten en ideeën kunt aandragen. De eerste bijeenkomst vindt plaats op zaterdag 16 november. Aanmelden kan hier.

Maar je kunt ook meteen aan de slag! We nodigen je uit om jouw ideeën en ervaringen nu met ons te delen. Zo concreet mogelijk zodat jouw inbreng goed aansluit bij de praktijkgerichte aanpak van de werkgroepen. Je kunt aangeven welke problemen of zorgen jij om je heen ziet en/of waarvoor jij denkt een structurele oplossing te zien. Dien jouw idee in op de website van het Toekomstlab.