Wat weet jij van ondermijnende criminaliteit?

Met name in Zuid-Nederland is ondermijnende criminaliteit een groot probleem. Om hier meer grip op te krijgen start ik een anoniem onderzoek samen met de zuidelijke lijsttrekkers.

Verstrengeling van boven- en onderwereld. Het fabriceren van harddrugs en het lozen van chemisch afval. Het (onder dwang) kweken van wiet met enorme risico’s voor de veiligheid van de omgeving. Criminele motorbendes en wijkkoningen die de dienst uitmaken. Het witwassen van crimineel geld, gedwongen prostitutie en uitbuiting. Een stijgend aantal moordzaken in het criminele circuit. Dat is ondermijnende criminaliteit en het is een enorm probleem in zowel de steden als op het platteland in met name Zuid-Nederland.

Het gebeurt onder onze ogen. Maar melden we het? Geven we het door aan politie en overheid als er zaken voor onze neus gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen? Of kijken we een andere kant op? En zo ja, waarom doen we dat? Omdat het onze zaak niet is? Of omdat we bang zijn voor de gevolgen: repercussies van nietsontziende criminelen?

Om meer grip te krijgen op ondermijnende criminaliteit start ik samen met de zuidelijke lijsttrekkers een anoniem onderzoek onder inwoners, ondernemers, politieagenten en politici.

Oeps! We konden je formulier niet vinden.