Nederland moet alle steun verlenen die nodig is

Langzaam maar zeker wordt duidelijk welke ravage de orkaan Irma in de Caribische delen van ons Koninkrijk heeft aangericht. Communicatie met de eilanden is nog maar zeer beperkt mogelijk, maar de eerste foto’s laten zien welke verwoestingen de wind en regen hebben aangericht. De gedachten van de PvdA zijn bij de mensen op Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius. En bij familieleden en vrienden die nog in onzekerheid verkeren over het lot van hun naasten.

Nederlandse militairen zijn op dit moment al actief op de eilanden om zo snel mogelijk alles te kunnen doen wat nodig is. En ook zijn twee marineschepen met hulpgoederen onderweg. Hopelijk kan daarmee de eerste nood worden geledigd en een begin worden gemaakt met de wederopbouw van het vliegveld, ziekenhuis en woningen. Duidelijk is in ieder geval al wel dat de schade zo groot is dat het nog wel even zal duren voordat de eilanden weer helemaal hersteld zijn van de klap die de orkaan heeft aangericht. Nederland moet daarbij alle steun verlenen die nodig is.

Het Rode Kruis opent giro 5125 voor hulp aan de slachtoffers van de orkaan. Met elke donatie kunnen er mensen in het Caribische deel van ons Koninkrijk geholpen worden.