Onze kandidaten voor de Eerste Kamer (2019)

Het partijbestuur van de PvdA heeft de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer vastgesteld.

Mei Li Vos is eerder deze maand door de leden van de PvdA gekozen als de nieuwe lijsttrekker van de sociaaldemocraten in de Eerste Kamer. Huidig  fractievoorzitter Esther-Mirjam Sent, Ferd Crone en Jopie Nooren volgen op respectievelijk plek twee, drie en vier. Ruud Koole  maakt de top vijf van de lijst compleet.

Oud-Tweede Kamerlid Jeroen Recourt is terug te vinden op plek zes.  De andere namen in de top tien zijn Hamit Karakus, Mary Fiers, Marnix Norder en Wouter van Zandbrink. Met lijstduwer Guusje ter Horst sluiten we deze mooie lijst af. In mei 2019 worden de Eerste Kamerleden gekozen door de leden van de Provinciale Staten.

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar:  “Ik ben erg blij met deze lijst omdat de kandidaten de juiste combinatie van ervaring, deskundigheid en gevoel voor wat mensen beweegt meebrengen. Samen met onze kandidaten voor de Provinciale Staten gaan de kandidaten voor de Eerste Kamer aan de slag om er voor te zorgen dat we in Nederland zeker kunnen zijn van het beste onderwijs en de beste zorg voor iedereen, van een betaalbare woning en goed werk.

Met dit team, onder aanvoering van onze Mei Li Vos,  ben ik ervan overtuigd dat we ook vanuit de Eerste Kamer ons geluid krachtig kunnen laten horen en onze idealen dichterbij kunnen brengen. Mijn complimenten gaan dan ook uit naar de kandidaatstellingscommissie die voortreffelijk werk heeft verricht.”

Zaterdag 19 januari worden de lijsten op het congres besproken en vastgesteld. De gehele lijst is hier terug te vinden.